Stes Maries de la Mer - Reisverslag uit Saintes-Maries-de-la-Mer, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Stes Maries de la Mer - Reisverslag uit Saintes-Maries-de-la-Mer, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Stes Maries de la Mer

Door: Linze

03 Juni 2017 | Frankrijk, Saintes-Maries-de-la-Mer

Nous sommes arrivés a Stes Maries de la Mer!
Gisteren zo'n 62 km gefietst naar de bus in Eindhoven. Onderweg volgden we de LF fietsroutes, beetje om maar wel door mooie Brabantse landschappen. Het is ff zitten in de bus (17 uur) met de fietsen in de aanhanger erachter. Onderweg in NL heel druk, maar toch nog mooi op tijd in Arles afgezet, Het fietstochtje kon nu echt beginnen. In Arles (van Gogh) ging de route over een drukke sfeervolle markt, waar we alle eerst maar koffie gedronken hebben en al het volk aan ons voorbij zagen trekken.
Eindbestemming voor vandaag is Stes Maries de la Mer (64km/128). Voor ons na ruim 30 jaar een weerzien met dit plaatsje aan de Middellandse zee kust. Destijds in een tentje op de camping. Het bizarre was dat we toen aan een heuse Tsunami ontsnapt zijn. Twee dagen nadat we vertrokken waren hoorden we via de wereldomroep dat over onze camping een vloedgolf 3 km landinwaarts was gespoeld! Per vandaag een echt toeristische plaats met veel eet en drink tenten etc. We zitten in een klein hotelletje direct aan het strand. Vanavond paella gegeten en geproost op ons avontuur.
Vanaf morgen is het motto: Go North young man/woman! We fietsen terug naar Arles, door de natuur van de Camargue. Paarden en flamingo's hebben we al gezien vandaag.
Bon soir a tous

• 03 Juni 2017 - 23:02