Via Avignon naar Orange (81 KM) - Reisverslag uit Orange, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Via Avignon naar Orange (81 KM) - Reisverslag uit Orange, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Via Avignon naar Orange (81 KM)

Door: Linze

05 Juni 2017 | Frankrijk, Orange

Vandaag een wat langere etappe. De beenspiertjes laten zich al een beetje voelen na 3 dagen fietsen. Na een prima ontbijt in Arles om 9.30 opgestapt om via Avignon naar Orange te fietsen. Prima weer ....alleen die noorderwind. Mooie groene route en een diversiteit aan agrarische producten die verbouwd worden. Belangrijkste wellicht is dat we door beroemde wijnstreken fietsen met plaatsen zoals Chateauneuf-du-Pape.
Avignon (Stad van de Pausen) komen we binnen via een bijzondere toegangspoort. In een parkje nog even wat gedronken en verder door de oude binnenstad gefietst. Je zou alleen in Avignon al een paar dagen kunnen blijven om alles te bekijken. Keuzes maken dus. Op weg naar Orange volgen we en passeren we een aantal keren de rivier de Rhône. Plots zagen we ook op afstand de welbekende Mont Ventoux (zie foto). Zelf nog niet met de fiets beklommen....maar wie weet.
Orange, waar Willem III en meer recentelijk ook Juliana nog een rol heeft gespeeld is ook zo'n mooie historische stad met o.a. romeinse invloeden. Jaren geleden hebben we het romeinse theater al bezocht en ...het staat er nog steeds.
Middenin het oude centrum hebben we een leuk hotelletje geboekt: L' Herbier d Orange'. Ertegenover een leuk pleintje waar we hebben gegeten.
Morgen wacht een nieuwe uitdaging. We gaan dan naar Crest, een afstand (op papier van 96 km), maar uit ervaring blijkt dat altijd iets meer te worden. Bovendien ook een aantal serieuze "cols". We zullen wel zien. We hebben in ieder geval al een AB&B onderkomen geboekt en Marie verwacht ons aan het einde vd middag.
A demain.