Zaterdag 10 juni: Van Cernon naar Grozon - Reisverslag uit Grozon, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 juni: Van Cernon naar Grozon - Reisverslag uit Grozon, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 juni: Van Cernon naar Grozon

Door: Linze

10 Juni 2017 | Frankrijk, Grozon

Bij het vertrek vanmorgen kwam de eerste fietser al om de hoek. Aha een Koga zij hij. Het bleek een Hagenees die al voor het 40-ste jaar achter elkaar per fiets een buitenland vakantie deed. Zelf reed hij op een geheel rode fiets, voor mij een merkloze. Het bleek een Gazelle waarmee in 1987 de tour de france nog was gereden. Een fiets op leeftijd dus.
Vandaag wat meer rustpauzes omdat we uiteiendelijk 72 km fietsten. Een klein beetje omgereden omdat het boekje aangaf dat er mooie "Cirque de Baume" te zien was in deze omgeving (zie foto). Een hoefijzer vormig uitgesleten dal. Mooi om te zien. Weer een prachtige dag, alleen maar zon.
Redelijk wat klimwerk, waar je op een gegeven moment zonder e-support wel een keer genoeg van hebt (zeker als je de beentjes gaat voelen).
Beloning dit keer aan het einde. Omdat we een hoogvlakte van de Jura verlieten, hadden we een lekkere afdaling van bijna 5 km.....remmen los dus.
We overnachten nu in een klein plaatsje zonder kruidenier en zonder restaurant. In een chambre d'hotes. Het gastvrije stel bood ons aan om ons per auto naar een plaats 6 km verderop te brengen en te halen.. Perfecte service incl. rondleiding door de stad om alle restaurants aan te wijzen. Het blijkt dat Arbois een culinair bekende plaats is met goede (beoremde?) wijnen uit deze streek...In ieder geval weer goed gegeten en een keer niet bij de Italiaan.
We zien een beetje op tegen morgen. De langste afstand te fietsen 110 km, maar daarna een rustdag. We zullen zien hoe morgenavond de benen voelen.

Welterusten.

• 11 Juni 2017 - 17:58

Lieke:

Hoi Erna en Linze klinkt bij jullie allemaal goed, hoop dat de rustdag jullie goed doet. Hier alles erg rustig, heb Jacques vanmorgen naar Schiphol gebracht voor waarschijnlijk zijn laatste grote reis naar Zuid Afrika,ik zelf ga ik bij mooi weer naar Zoutelande heel veel plezier nog en groeten van Lieke

Tags: