Zondag 11 juni, Van de Jura naar de Vogesen - Reisverslag uit Rupt-sur-Saône, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Zondag 11 juni, Van de Jura naar de Vogesen - Reisverslag uit Rupt-sur-Saône, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Zondag 11 juni, Van de Jura naar de Vogesen

Door: Linze

12 Juni 2017 | Frankrijk, Rupt-sur-Saône

Deze zondag zou je wat ons betreft een dag van uitersten kunnen noemen, achteraf. De route gaat door een licht glooiende omgeving, eigenlijk een verbindings-etappe tussen de Jura en de Vogezen. Wat deze etappe voor ons zwaar maakt is niet alleen de lengte (112 km) maar vooral de temperatuur (30-35 graden). Gelukkig hadden we bij elkaar opgeteld zo'n 5 liter water op en aan de fiets hangen en die hadden we nodig ook. Het typische hier in Frankrijk is dat op zondag er geen winkel, maar ook geen bar, terrasje e.d. open is. We konden dus onderweg nerghens wat drinken. Tegen de tijd dat we op ons eindpunt voor deze dag kwamen was het water dan ook wel op. Het laatste stukje fietsen was wel heel mooi: over een jaagpad langs de oevers van de Saone. Daarin redelijk plezierjachten die daar rondtuften. Eindstation: Een chambre d'hotes in Rupt-sur-Saone.
Het was al 19.00 uur toien we arriveerden en welkom bijzonder hartelijk welkom geheten. Een drankje werd geregeld en ook werd er op aangedrongen dat de gastvrouw een maaltijd zou bereiden voor ons, want een restaurant was niet aanwezig in dit plaatsje. Dat aanbod sloegen wij niet af. Na een verkwikkende douche konden we direct aanschuiven: Een volwaardig 3 gangen diner met wijn! Excelent.
In Frankrijk weten ze gastvrijheid is en bij een chambre d'hotes geeft men doorsnee veel meer persoonlijke aandacht dan in een hotelletje.
Met de aankomst in Rup-sur-Saone hebben we deel 2 van ons routeboekje afgerond en zijn we ongeveer op de helft. Tot nu toe 835km op de teller.
Maandag: Rustdag, wasdag en vervolgroute bekijken incl een paar overnachtingen regelen.
Nog 1.5 week en we zijn weer in NL.

• 13 Juni 2017 - 21:10

Marijke:

He Erna en Linze,

Geweldig! Al 835 km op de teller! Mooie foto's elke keer!
    Grappig die koeien opeens in het dorp....

Succes met de tweede helft ;-)
    Groetjes,
    de buuf