19 juni: Van Eifel-Zuid naar Eifel-Noord (86 km) - Reisverslag uit Kall, Duitsland van linzerna - WaarBenJij.nu 19 juni: Van Eifel-Zuid naar Eifel-Noord (86 km) - Reisverslag uit Kall, Duitsland van linzerna - WaarBenJij.nu

19 juni: Van Eifel-Zuid naar Eifel-Noord (86 km)

Door: Linze

19 Juni 2017 | Duitsland, Kall

We hebben zeker geen spijt dat we vanuit Frankrijk een paar dagen geleden de Eifel varaiant hebben gekozen. Oorspronkelijk zouden we eigenlijk de Vennbaan fietsen. Deze Eifel route blijft prachtig, zeker met een warme zon er bovenop. Het (lichte) klimwerk lijkt er nu op te zitten, want vandaag hebben qua hoogte (550 m) de top wel zo'n beetje van deze hele fietsvakantie gehad. In de Eifel ging dat eigenlijk redelijk ongemerkt, met af een toe een kort klimmetje er tussendoor.
Morgen en overmorgen fietsen we deels op bekend terrein. Vorig jaar hebben we deel 1 gefietst van de route naar Rome: naar de Bodensee. Het gedeelte vanaf Roemond via de Roer gaan we komede dagen weer fietsen, maar dan vanaf de andere kant.
Het fietsen vandaag ging deels door de bossen en i.v.m. de hitte was dat een aangename verkoeling. Iets minder enthousiast waren we over een gedeelte van het parcours die ging over zandweggetjes met grind en soms vervelende kuilen. Verder zijn de fietspaden echt prima.
Kleine paniek bij Erna vandaag. Soms ga ik wat harder en fiets ik wel eens een paar 100 meter voorop, zeker als we via steenslag omlaag gaan. Ik sta dan verderop even te wachten......verderop was dit keer iets te veel verderop blijkbaar. We raakten elkaar dus kwijt want Erna fietste de andere kant op ......15 min zoek en telefonsich geen bereik in het bosgebied. Uiteindelijk weer goed gekomen.......
De bestemming voor morgen is alweer geboekt. Iets langere afstand, want we gaan wat vaker de helling af.
Tchüss