Moeder wat is het heet: Onderweg naar Blyes - Reisverslag uit Blyes, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Moeder wat is het heet: Onderweg naar Blyes - Reisverslag uit Blyes, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Moeder wat is het heet: Onderweg naar Blyes

Door: Linze

08 Juni 2017 | Frankrijk, Blyes

Vandaag het gemiddelde dag-kilometrage weer iets opgevoerd. Een niet al te zware etappe door prachtige bosrijke omgeving en ontelbare kleine (vis)meertjes. Vanmorgen was het bij het vertrek nog niet te merken, zelfs een beetje fris, maar vanmiddag liep de temperatuur naar de 30 graden (en qua gevoel nog hoger). De wind was dit keer thuis gebleven, dus af en toe de schaduw opzoeken. Bij het vertrek zagen we net voor 2 oranje shirtjes voorbij fietsen en gezien de bepakking aan de fiets waren ze geen dagtochtje aan het doen. We zouden ze een aantal keren tegenkomen die dag. De eerste keer toen ik ff stilstond omdat mijn ketting eraf was gelopen. Hert bleken 2 meiden uit onze fietsbus te zijn ...... Ze fietsen in een rustig tempo naar het noorden, ook de groene weg aan het volgen. Op het routeschema van vandaag stond nog een zeer pittige klim van 14%!. Het toeval wilde dat we tijdens een koffiestop met 2 franse wilerenners (op leeftijd) in gesprek raakten. Ze keken heel bedenkelijk naar de weg die snel daarna wilden volgen. Ze raden ons af die route met onze bepakki ng te volgen. Ze hadden een beter alternatief. Iets langer maar lang niet zo zwaar. Dat pakte goed uit. Toen we later de 2 meiden weer tegenkwamen, bleek dat zij de zware col wel gepakt hadden.....pfft.
In totaal 86km vandaag op de teller. We zitten dus in Blyes, ten oosten van Lyon. We moeten/mogen nog een stukkie.
De eerste week heb ik vooraf overnachtingen geboekt. Dat pakt tot nu toe goed uit. Prijzen variëren wat en zo ook het comfort. MAkkelijk is wel dat we meestal er een petit dejeuner bij hebben. Voorlopig fietsen we nog ff door. De rustdag is pas a.s. maandag gepland.
Bon soiree a tout

• 10 Juni 2017 - 21:42

Willem Aalbers:

Hallo
    Alles goed met jullie?
    In NL ook warm en heel veel onkruid in mijn tuin.
    Groeten van Willem en Ine