Het eerste serieuze klimwerk op weg naar Crest - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Het eerste serieuze klimwerk op weg naar Crest - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Het eerste serieuze klimwerk op weg naar Crest

Door: Linze

06 Juni 2017 | Frankrijk, Crest

Het was ook voor ons vandaag een beetje D-day. Het zou een lange etappe worden en er stonden 2 cols op het programma.
Op tijd op de fiets en met een bewolkte lucht op weg naar Crest. Het zou een mooie tocht worden van precies 100 km (361). In de ochtend bleven we weer lang zicht houden op de Mont Ventoux. Veel korenvelden en wijnstruiken gezien. Ook de eerste lavendel velden die nog niet helemaal op kleur en geur waren, maar zag er wel mooi uit. Onderweg werden we verder nog getrakteerd op een show van een stuntvlieger, die boven onze hoofden diverse loopings en andere capriolen uitvoerde.
De eerste col had een aanloop van 8km (5%), de tweede col had stukken van 8-10% en dat betekende met een gem. van 7 km/hr de berg op......
What goes up.....de hoogste snelheid omlaag was 50+ km/hr (Linze, Erna deed het wat rustiger ....44).
Het onderkomen bij Marie is enigzins bijzonder. Duidelijk spirituele (o.a. Tibetaanse) invloeden en zo ruikt het ook naar wierook. Morgen dus "zwevend" fietsen.
Morgen hebben we 80km gepland en gaan we weer wat noordelijker: naar Thodure (zoek maar op alvast)

Cyou

• 07 Juni 2017 - 14:36

Henk:

Dat zijn toch aardige klimmetjes. Gelukkig bij Marie bijtanken. Morgen weer succes. Hopelijk hebben jullie minder herfstweer dan het hier is.

Groetjes

• 08 Juni 2017 - 09:13

Willem Aalbers:

Hallo dappere fietsers!
    Wij zijn sinds di av thuis na vertrek op ma mo. Route Napoleon genomen en vanaf Grenoble ri Lyon.
    Tweede dag flink doorgereden, digitale snelheidsmeter gaf soms 115 km aan en op dinsdag tegen 700 km gereden. Ja ja , moet eigenlijk niet, maar Wijchen riep...Alleen voor Luik stormde het flink en daar rustig aan gedaan , tunnel Maastricht is een verademing, maar spitssignalering werkte vanaf Maastricht niet en daarom deden we over dat laatste stuk ongeveer 3,5 uur.
    Leuk dat je de Mt Ventoux zag; bij een uitkijkpunt op de Gorge du Verdon zagen we hem ook...
    Diverse malen in periode 2005 2014-per auto- de Mt Ventoux opgegaan, maar nooit op zondag. Dan is die berg voor de fietsers vind ik.
    Er zijn tegenwoordig fietsliefhebbers die hem een aantal keren per dag op en afgaan.
    Ook eens paar stukjes omhoog gewandeld vanaf camping toen we in Bedoin kampeerden, en een keer echt flink stuk omhoog, maar Ine zou me na ongeveer drie uur ophalen en ik was blij want mijn knieën gingen aardig zeer doen.
    Ga toch fietsen man hoor ik jullie zeggen, maar van fietsen krijg ik op andere plaatsen pijn .....
    Maar toch knap jullie fietsprestatie en hoe lomp Fransen soms ook rijden, toch houden ze bij fietsers altijd ruim voldoende afstand.
    Moet nu gaan trainen voor vierdaagse want op camping heb ik nauwelijks gewandeld, maar toch een heel nuttige vakantie gehad.1) Bridgeboek van Frans Schiereck gelezen.2) Kan de puzzel van Rubik oplossen(met een boekje nog wel) 3) Ken nu de matvoering met paard en loper tegen koning alleen.
    Heel veel groeten van Ine en Willem