20 juni: Hete dag in Duitsland en NL - Reisverslag uit Linnich, Duitsland van linzerna - WaarBenJij.nu 20 juni: Hete dag in Duitsland en NL - Reisverslag uit Linnich, Duitsland van linzerna - WaarBenJij.nu

20 juni: Hete dag in Duitsland en NL

Door: Linze

20 Juni 2017 | Duitsland, Linnich

We hadden besloten een wat langere etappe te fietsen vandaag, zodat we a.s. donderdag in NL aankomen. We wisten wel dat het warm zou worden, maar zo heet ...(30+). Gelukkig fietsen we de ochtend langdurig door een pareltjhe van de Eifel: het Nationale park de Eifel. Echt heel mooi en naar omstandigheden goed te doen onder de schaduw van de bomen. Veel fietsers en wandelaars in dit park.
Onderweg kwamen ook een wat ouder NL paar tegen die al heel wat meer fiets-km had afgelegd. Hij was nu aan het oefenen voor de "Stelvio" die hij met zijn zonen binnenkort ging beklimmen. Koos (zo heet hij), had ook Parijs-Dakar per fiets afgelegd (7200 km!!). Dat is wel een andere Dakar dan die van de (vracht)auto's. Petje af. Nu waren ze bezig met een rondeje Eifel en Ardennen.....ook leuk.
De middag was even doorstampen, deels op bekend gebied. We hadden een eenvoudig onderkomen geboekt waar we na 100 km op te teller arriveerden. Het was toen al 19 uur. Snel even douchen en nog een salade gegeten.
Morgen gaan we via Roermond naar Sevenum. Via VOF hebben we daar iets geboekt. Donderdag het laatste stukkie naar Wijchen.
We kunnen nu al zeggen dat we geboft hebben: Geen enkele dag regen!

We komen eraan......welterusten.