13 juni: Op weg naar Claudon in Lorraine (65 km) - Reisverslag uit Claudon, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu 13 juni: Op weg naar Claudon in Lorraine (65 km) - Reisverslag uit Claudon, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

13 juni: Op weg naar Claudon in Lorraine (65 km)

Door: Linze

13 Juni 2017 | Frankrijk, Claudon

Bonsoir.
De rustdag heeft ons goed gedaan. Alleen even op de fiets naar de supermarkt in een plaatsje verderop en daarna boekje lezen en een beetje luieren. Klaar voor het 2de deel.
We hebben besloten de eerste dagen wat kortere etappes te fietsen van zo'n 65 km. Ook hebben we de smaak te pakken om chambre d'hotes te nemen.
De etappe van vandaag was makkelijk te doen met hellingen tot max 5%. PAs als het 7-8% (of hoger) wordt dan moeten extra krachten worden aangesproken. Voor Erna betekent dit het knopje omschakelen van eco stand naar standaard.......Verschil moet er zijn. We prachtig weer en mooie groene route (de naam van onze route zegt het al) door bosrijke omgeving.
We zijn ontvangen door een ouder echtpaar die vroeger een boerdeij met koeien had en de boel verkocht hebben en nu een prachtig landgoed heben (8 ha) rondom een oude molen met water. Situatie: God in Frankrijk. Net als de dag ervoor mogen we weer genieten van een heerlijke maaltijd die ons wordt voorgeschoteld. We tellen minstens 5 gangen, rijkelijk voorzien van wijn, likeur en andere alcoholische versnaperingen....Dat ik dit nu redelijk foutloos type.....mag een wonder (of uitzondering op de regel) heten....
We beginnen de Fransen en het land steeds meer te waarderen. Ondertussen is Erna de franse taal continue aan het oefenen en ik luister met bewondering toe. Laten we zeggen ik begrijp wat ze zeggen maar kan het iets lastiger reproduceren.
Morgen alweer een wat kortere etappe en ik zag in het overzicht dat we al redelijk richting Luxemburg aan het fietsen zijn. De grap is dat we nu 10 dagen aan het fietsen zijn in Frankrijk en dat je soms het grotere overzicht moet zien om te weten waar je bent of staat. Volgens mij geldt niet niet alleen voor het fietsen maar voor meer zaken. Ik weet niet of Cruijff dit eerder heeft gezegd...
Quo vadis....direction Nord.
A demain.