18 juni: 85km door de Eifel op weg naar Kyllburg - Reisverslag uit Kyllburg, Duitsland van linzerna - WaarBenJij.nu 18 juni: 85km door de Eifel op weg naar Kyllburg - Reisverslag uit Kyllburg, Duitsland van linzerna - WaarBenJij.nu

18 juni: 85km door de Eifel op weg naar Kyllburg

Door: Linze

18 Juni 2017 | Duitsland, Kyllburg

Vanmorgen na het ontbijt eerst even de brug overgestoken om in Luxemburg naar de supermarkt te gaan. DIe zijn nl. op zondag in Duitsland (nog) niet open. Het is ons dagelijks ritueel om op tijd vruchtenyoghurt, bananen, drinken e.d. voor onderweg in te slaan. Het eerste gedeelte ging weer verder langs de Moesel. Gisteren vonden we dat er langs deze rivier wel erg veel gekampeerd werd. Ook nu kwamen we er weer een paar campings tegen. Veel (zondags) fietsers onderweg en ook hardlopers langs de oever van de Moesel. Mooie omgeving te sporten.
Na zo'n 25 km kwamen we langs Trier en zijn we in de oude binnenstad op een mooi plein bij de Dom koffie (mit Kuche) gaan drinken/eten.

Op een gegeven moment verlieten wij de Moesel en volgden wij de rivier de Kyll. Dat gebied is wat ons betreft nog mooier. Prachtige bossen waar we door heen fietsten. Soms een tunneltje door. Als we niet in de buurt van de rivier fietsten, hadden we wel een spoorlijntje die ons vergezelde.
Bij een tussenstop zag ik ineens twee Mini's naast elkaar staan (zie foto). De huiskamervraag is: Wat is er zo leuk aan één van de Mini's? Wat valt je op?
Aan het einde van de dag, als toetje, ook in Eifelland een paar stevige klimmetjes waar ik op wilskracht zonder te stoppen amper boven kon komen.
We zitten nu in een pensionnetje en ook voor morgen hebben we 80 km verderop een pensionneke geboekt. Volgens onze berekening, na vandaag nog 4 dagen fietsen naar Wijchen.

Onder het eten in het restaurant hebben ontdekt hoe "gegroet" in het duits echt geschreven moet worden....komt ie:

Tschüss!