Via de dijk door de Camargue terug naar Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu Via de dijk door de Camargue terug naar Arles - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van linzerna - WaarBenJij.nu

Via de dijk door de Camargue terug naar Arles

Door: Linze

04 Juni 2017 | Frankrijk, Arles

Vanmorgen tijdens het ontbijt (inderdaad petit-dejeuner) eerst even mijn jarige moeder gebeld (92 geworden!). Vandaag gaan we de fietscirkel van de Camargue ronden. Gisteren hebben we de westelijke helft gefietst, vandaag de oostelijke. Om 9.30 uur op de pedalen. Hoewel, direct na Sts Maries de la Mer ging het fietspad over zo'n 200 m al snel over in een zandpad. Toch lukt het aardig om het grootste gedeelte op de fiets te blijven zitten. We volgen de 17 km lange dijk in O-richting. Mooie natuur, hoewel we nauwelijks flamingo's en paarden tegenkomen. Nadat we het zuidelijkste puntje van onze reis hebben gehad gaat het stuur richting noorden. En dat merk je: windje tegen. Het tempo zakt naar zo'n 13-15km uur.
De afgelopen dagen en vandaag gebruiken we om de (been)spieren wat in het gareel te krijgen. We fietsen ook vandaag nog op het vlakke en de totale afstand naar Arles vandaag is maar 54km (181). Mooi fiets weer weer en in Arles aangekomen direct naar het hotel gereden, douchen en omkleden zodat we nog net het van Gogh museum (foundation) konden bezoeken. En inderdaad daar hingen naast wat andere werken ook een aantal "echte" vG. Verder veel romeinse invloeden in Arles die in een snelle rondgang even bekeken hebben. Op een typisch vG terrasje een lekker biertje (cq. Perrier) gedronken.
De komende dagen gaan we het kilometrage ietwat opvoeren. Via Avignon gaan we morgen naar Orange. We blijven nog even in de Provence en onder romeinse invloeden.
A bientot

• 04 Juni 2017 - 22:12